fredag 16 januari 2015

Ipad dag i skolan

Idag har vi startat upp våra nya Ipads och det var ett spännande tillfälle. Vi kommer att ha ett arbetsområde som handlar om nätetik för att lära oss om hur man själv kan sålla bland information och hur man ska förhålla sig till den information man möter och får tillgång till.


Jag har fått frågan om man får installera spel och jag har sagt att vi tillsammans kommer ladda ner de saker vi behöver för skolarbetet- var restriktiva med att ladda ner spel - dels för att inte påverka hur Ipaden fungerar och för att det är ett verktyg för skolarbetet och då ska den i första hand användas för detta.


Jag har själv barn i skola i Mölndal som har Ipad och vet att det kan bli diskussioner om vad som skall göras och när. Om det är så att man inte vill att eleverna ska ha med sig Ipaden hem så löser vi självklart det och de kommer då ha tillgång till den när de är i skolan och vi arbetar med dem (detta har fungerat jättebra tidigare så det kommer det alldeles säkert göra nu också ) Det är inget man behöver besluta nu utan det går att testa först och sedan prata med mig.


På måndag är det ett extrapass för eleverna mellan 14.30 och 15.30 - då finns jag i klassrummet om någon behöver mer information eller bara vill prata med mig om detta att eleverna nu har en Ipad var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar