onsdag 24 september 2014

Höstförsöket...

Imorgon torsdag kommer vi rapportera in våra första observationer i höstförsöket och jag var inne på sidan och förberedde lite. Då fick jag ett mail från  Kjell Bolmgren som är Samordnare för Svenska fenologinätverket och jag har valt att klippa in ett stycke från hans mail hit till bloggen för att visa att det vi gör är av stor intresse för många och att projektet kommer att synas på olika sätt. Kul tycker jag.

Detta skrev Kjell...

Idag ringde för övrigt Tidningarnas Telegrambyrå, TT, och intervjuade mig om Höstförsöket. Att TT ringer visar vilken speciell forskningsinsats ni gör tillsammans med era elever. Hälsa dem att det ska bli mycket intressant att få analysera deras data! Jag fick också just veta att Arlakommer att skriva om hösten/fenologi/naturens kalender på baksidan av sina mjökpaket. Kul att forskning om hösten och naturens kalender uppmärksammas på detta sätt


... så håll koll på mjölkpaketen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar